2011. április 21., csütörtök

Tavaszi munkák

Ha valaki felnézett a napokban az erkélyemre, láthatta, hogy a balkonládák átmenetileg eltűntek a tartókról, ugyanis végre megkezdtem a tavaszi munkálatokat. Első lépésként le kellett szedni a ládákat és felfrissíteni bennük a földet. Ez nem is hangzik olyan nehéznek így leírva, pedig elég rendesen megdolgoztam vele - valójában majdnem négy órát vett igénybe és rendesen meg is fájdult tőle a karom meg a hátam.
ez volt a kiindulási alap
Kiindulásként - ahogy az látható - volt némi fölösleges növényszaporulat, ami alatt nem annyira a metélőhagymát, sokkal inkább a gyermekláncfüvet, a csalánt, az útilaput és az egyéb kisebb gyomokat értem. Ezeket el kellett távolítani, mielőbb bármibe belekezdtem volna.
a metélőhagyma külön bejegyzést érdemelne
A metélőhagyma átültetése igazán tanulságos volt - a gyökérzete elfoglalta a fél balkonládát (ez egy 60 centis láda). Miután sikerült kiemelnem a ládából, igyekeztem a gyökérzetét megszabadítani a közte lévő gyenge minőségű földtől - végülis egy évig használta -, majd az új földbe már úgy került bele.
a régi földet új, tápanyagban dús talajjal kevertem

A kiürített ládákban lévő tavalyi földet aztán idén gyűjtött, jó minőségű földdel kevertem össze, így kerültek vissza a ládákba és a konténerbe - persze ezzel együtt is valószínűleg kell majd némi tápanyagpótlás a későbbiekben, de a tavalyi, kiszívott, kiszáradt földben valószínűleg már semmi nem kelt volna ki.
Ha minden láda, cserép és konténer felfrissült, akkor végre hozzá is láthatunk majd a veteményezéshez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése