2011. március 28., hétfő

Csillagvirág palánták




A csillagvirágot sokan egyből nárcisznak neveznék - én is, ha anya el nem világosított volna -, hiszen a hasonlóság elég nagy a két virág között. A különbség az, hogy míg a nárcisznak több rétegben helyezkednek el a szirmai, a csillagvirágnak csak egy rétegű a virágzata - egyébként fehér nárcisznak néz ki.
Csillagvirág palántáim is ritkításból vannak - ez is hagymás növény és ez is terjeszkedéssel szaporodik -, valószínűleg idén nem is fognak virágozni - ezért is raktam melléjük nárciszt is a ládákba, de ez majd egy másik bejegyzés. Amikor Semjénben voltam, anya megengedte, hogy nekiessek a virágbokroknak - amiknek leginkább nem bokroknak kellene lenniük - és annyi csillagvirágot szedjek magamnak, amennyit akarok - vagy inkább, amennyi elfér a ládáimban.
Ki is ástam egy bokrot, ami szétszedve végül 35 egészséges tő csillagvirág palántát eredményezett - néhányat sajnos elvájtam kiásás közben -, ami előre is vetíti, miért esélytelen a virágzásuk. Egy balkonláda alátét (alj) segítségével kiszámoltam, hogy elég sűrűn ültetve egy 40 centis ládába 10 tő csillagvirág fog beleférni, ezért öt tövet egyből visszaástam, a maradékkal pedig elindultam homokozni. Ez konkrétan azt jelenti, hogy Ferike homokozóvödrébe belekerültek a palánták, és a kilyukasztott aljú iskolatejes poharakkal - anya diákjai még évekkel ezelőtt gyűjtötték a suliban, hogy legyen palántának - elindultam a kertbe. 
Ha kertből vesszük a földet a palántázáshoz, a legjobb, ha vakondtúrásokat keresünk - ez apa jó tanácsa -, mivel az már meg van művelve, így könnyen kezelhető. Nos, a kis poharakba került némi föld, majd egy-egy hagyma és végül még több föld. A végén ott álltam harminc palántás pohárral, amiket - mint később kiderült - teljesen fölöslegesen készítettem el, mert hétvégén megérkeztek a balkonládáim, így újra ültethettem át az egészet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése