2011. március 28., hétfő

Miből lesz a virágoskert?

A virágos balkonládáim jelentik a kertemben a színfoltot - legalábbis ez a célom velük. Eredetileg csak hármat akartam készíteni, de közben rájöttem, hogy többféle virágot terveztem, és csak akkor fér el mind, ha még egy ládát feláldozok a virágültetés oltárán - persze hozzátehetném, hogy az ablakban lévő láda beültetésére amúgy sem volt ötletem.
Végül az elképzelés úgy forrt ki tényleges elrendezéssé, hogy a falon lévő három ládába kerültek a nárciszok és a csillagvirágok - elvirágzásuk után ezekbe jön majd a petúnia -, az ablakba pedig jácint és tulipán került - ebbe a hagymák kiszedése után estikét fogok ültetni.
A nárciszok kiválasztásánál arra törekedtünk anyával, hogy olyan palántákat ássunk ki, amik mindenképp fognak virágozni, mivel a csillagvirágoknál ez valószínűleg esélytelen idén. Így az egyes ládába felváltva ültettem a nárciszokat és a csillagvirágokat két sorban. Végül egy 40 centis ládába 10 csillagvirág és 7-9 tő nárcisz került. 
Természetesen, a boltban vett hagymáknál nincs gond azzal, hogy fognak-e virágozni, de akkor is nyugodtan keverhetjük ezt a két hagymás növényt, mert tömöttebb és változatosabb lesz a virágzás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése