2011. március 22., kedd

Jácinthagymák nem szakszerű szaporítása

Az elmúlt héten végre megkaptam a virághagymáimat. Mivel magamhoz hűen a legutolsó utáni pillanatban döntöttem el, hogy én bizony hagymás virágokat akarok, teljesen rendhagyó módon közelítettük meg a problémát - aki teheti, ne így csinálja.
Mivel a hagymák a földben voltak, meg kellett várni, míg kikelnek, hogy lássuk, honnan kell őket kiszedni - ez normális esetben az elvirágzás után történik, hogy pihenjen a hagyma. Emellett persze az is igaz, hogy én megint - ahogy tavaly az epernél is - főként a fölöslegessé vált szaporulatot hoztam el, így persze nem is fog mindenem virágozni az idén.
Ahogy az a képen is látszik, a jácint - és amúgy minden hagymás növény - hagymanövekménnyel - fogalmam sincs, mi a botanikai neve - szaporodik. Ezeket az új kis hagymákat - amikor már ténylegesen különállóak, szét lehet - és kell - szedni és külön elültetni. Mint látható - bár nem most kellene -, én is szétszedtem ezt a tövet kettőbe. Mivel az egyik tövön van bimbó, legalább abban biztos lehetek, hogy az virítani fog.
Persze az elvirágzás után majd megmutatom, hogyan is kell szakszerűen bánni ezekkel a hagymákkal. Most azonban egyszerűen kis poharakba ültettem őket - mert persze a balkonládák itthon maradtak -, és később kerültek a végleges helyükre a ládákba. De ez már egy másik történet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése