2011. február 7., hétfő

Első sikerélmények a második éven

Mivel a gyerekekkel együtt mentem ki az erkélyre, egyszerre nem várhattam túl sok mindent, de azért csak sikerült egy-két eredményt elérnem.
A kezdeti kárfelmérés után örömmel állapítottam meg, hogy az évelő sziklakerti növényeim nagyon jó állapotban vészelték át a telet - itt kell megjegyezni, hogy előző télen behoztam őket, és akkor a nagy részük elpusztult -, sőt némelyik már el is kezdett új hajtásokat hozni. A törpeszegfű szép dúsan terpeszkedik, de már a kövirózsák is kezdenek magukhoz térni és a - számomra ismeretlen nevű - liláskék virágzatú növénykém (alul és felül középen) is szép, élénk zöld színű leveleket hajtott már.
Nem is mertem remélni, hogy ilyen jó állapotban találom majd a sziklakertet, különösen az előző tél növénykihalásainak ismeretében.
előtte 
 A második kellemes csalódásom a petrezselyem kapcsán ért. Azt eddig is tudtam, hogy a petrezselyem kétnyári növény és nem nagyon viseli meg a fagy, de az kifejezetten meglepett, hogy az elmúlt időszak hideg és havas időjárása ellenére már ekkora leveleket fejlesztett ki. (A héten muszáj valami friss petrezselymes ételt készítenem.)
Amint látható, itt azért volt mit kiszedni, mivel a láda többi növénye nem áttelelő fajta volt.

utána
Nem is kellett sokat dolgozni, csak azt a néhány elszáradt növénymaradványt szedtem ki, és máris látványos eredményt értem el ebben a balkonládában.
Ez a petrezselyem persze idén fel fog magvazni, mivel tavalyi ültetésű, ezért később majd átültetem egy cserépbe, hogy a magját megszedve jövőre legyen miből újakat ültetnem. Azért nem hagyom a helyén, mert a felmagvazott petrezselyem szára elég hosszú és megtámasztást igényel - és nem is olyan dekoratív -, viszont kidobni mindenképpen sajnálnám. Most viszont még egy darabig használhatom a levelét egy-két finom étel ízesítésére és díszítésére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése