2011. február 16., szerda

Számvetés - virágok

Mielőtt elkezdünk magokat vetni, előbb célszerű számot vetni az eddigi sikereinkkel és kudarcainkkal, hogy lehetőleg minél kevesebb hibát ismételjünk meg és több helyet adhassunk olyan növényeknek, amiket sikeresen neveltünk az előző években, illetve hogy esetleg újakat is kipróbáljunk. Lássuk tehát, mit is végeztem tavaly.
Igyekszem pontosan felidézni, milyen növények is voltak a tavalyi ládákban - a sikereket nyilván könnyebb lesz, mint a kudarcokat. Ami biztos, hogy a virágok nem igazán jöttek be . A csokrosinda jól bírta, de az levélnövény, nemigen van virága. Az estike teljes siker lett, csak ugye az nem látványos. A büdöskéből összesen egy tő kelt ki, az nevelt egy szem virágot - hát, azért én ezt nem nevezem inkább sikernek. A levendula ki se hajtott - bocs, Jozsó, de legalább megpróbáltam -, mondjuk, az anyánál se hajtott ki szabadföldben - majd palántát kell szerezni belőle. Utánanéztem a tavalyi jegyzeteimnek és megállapítottam, hogy a pázsitviola lett az abszolút kudarc. Ugyanúgy ki sem kelt, mint a levendula, viszont mivel ez eredeti balkonládába szánt növény, ez nagyobb csalódás - idén kihagyom, az biztos. Ahogy így elnézem, virágokból teljesen másokat fogok idén kipróbálni, mint a tavalyiak - az estike kivételével.
A csokrosindát azért akarom kihagyni, mert foglalja a helyet, de nem hozza különösebben a várt látványvilágot - meg nem utolsó sorban olyan helyre akarom tenni a virágokat, ahol limitált lesz a lefelé növekedési lehetőség, így oda kell figyelnem, mennyire futó növényeket választok, és a csokrosinda nagyon fut, én meg nem akarom, hogy Ferike lerángassa. Tavaly ezzel nem volt gond, mert kifelé lógott, idén viszont a virágok az elválasztó panelen lesznek elhelyezve, vagyis befelé fognak lógni - nem mellékesen ott van a grill is, amibe nem hiányzik a belelógó növényzet.
A hagymás növények tavaly kimaradtak, de idén addig fogom kötni az ebet a karóhoz, amíg nem kapok néhány hagymát. Igen, tudom, hogy elveszi a helyet mástól, de nekem ez akkor is kell. Lassan, gondolom, körvonalazódik, hogy én az erkélyen nevelt növényeket a saját jó érzésem és szórakozásom miatt válogatom össze, nem azért, hogy kifelé jól mutasson ez erkély - ez például abból is látszik, hogy senki kedvéért nem nevelnék muskátlit.
Tavaszi virágnak tulipánt és jácintot - esetleg nárciszt, bár arról tudok legkönnyebben lemondani - akarok, de még nem döntöttem el, hová is tegyem őket. Az viszont biztosnak tűnik, hogy nem szabad nekik külön ládát szentelni - mivel kevés a hely -, így olyan növények elé ültetem majd őket, amik ezek elvirágzása után fognak majd nőni - még az is lehet, hogy a petúniával fogom őket pároztatni. Nagyon kell az a plusz három láda.
Futó (vagy inkább folyó) virágnak petúniát fogok kipróbálni - ez lesz a falon lévő felső ládasor fő növényzete, ha nem az egyetlen. Még gondolkozom, mit lehetne esetleg mellé tenni, de jelenleg nincs ötletem.
Az estike elhelyezése kicsit bonyolultabb feladat lesz. Tehetném a petúniák közé - végülis nem zavar sok vizet, csak nem vagyok biztos benne, hogy érdemes magasra tenni, mert félek, hogy az illata nem fogja úgy bejárni az erkélyt.
Más virágot, úgy gondolom, nem fogok ültetni, mert kell a hely a többi növénynek - fűszerek, saláták, zöldségek, gyümölcsök. Ezek tervezését viszont másik bejegyzés(ek)re hagyom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése