2011. február 8., kedd

Névtáblák

Amikor elültetjük a balkonládákba a növényeket, azok különböző ütemben fognak fejlődni. Az is előfordulhat, hogy a kultúrnövényeink sokkal később nőnek ki, mint egy-két gyomnövény, így nem árt tudni, hogy egyes területeken milyen növény kifejlődését várjuk - ezzel megkönnyítve a gyomlálást. Emellett az azonosítással kiszűrhetjük azokat a növényeket, amik egyáltalán nem keltek ki - ezeket legközelebb majd kihagyjuk a portfólióból. A növények azonosítása a későbbiekben - már kifejlődés után - is fontos lehet, ha esetleg nem ismernénk fel bizonyos fűszereket vagy salátákat pusztán a kinézetükről - Jozsónak például nagy könnyebbség volt, hogy ha kértem tőle valamilyen fűszernövényt, biztosan tudta, hogy jót szedett le.
Az azonosító táblákból többfélét is választhatunk - kaphatók például műanyag változatok is. Én kis fatáblákat használtam - köszönet értük Lacinak -, amikre az egyes növények neveit tartalmazó cetliket ragasztottam, ezután pedig lelakkoztam őket. Ez a megoldás sajnos nem bizonyult időjárásállónak, így idén újra kell gondolnom a névtáblák tervezését. Lehet, hogy egyszerű köveket fogok használni, amikre majd vízálló tintával írom rá a növényneveket, vagy egyszerűen lefestem a tavalyi táblákat és újraírom őket.
Ha nem akarunk külön névtáblákat vásárolni, készíthetünk itinert is a balkonládákhoz - ebben az esetben gondoskodjunk arról, hogy ne keveredjen el és kéznél legyen, amikor azonosítanunk kell az egyes növényeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése